چرم مادو | فروشگاه اینترنتی محصولات چرمی مادو | کفش مادو
No products in the cart.

۱۰ فاکتور مهم انتخاب کفش مردانه مناسب و تاثیر آن بر سلامتی بدن

انتخاب کفش مردانه مناسب و تاثیر آن بر سلامتی بدن

انتخاب کفش مردانه مناسب و تاثیر آن بر سلامتی بدن

یکی از پرکاربردترین و پیچیده ترین قسمت های بدن ما پا محسوب می شود. بنابراین، محافظت از آنها در همه زمان ها و جلوگیری از مشکلات پا بسیار مهم است. این موضوع در مورد همه حتی آقایان نیز صدق می کند. به طوری که انتخاب کفش مردانه مناسب تاثیر مستقیمی بر سلامتی بدن دارد که در این مقاله به آن می پردازیم. با ما تا آخر مطالب همراه شوید.

کفش های نامناسب؛ بزرگترین دلیل مشکلات پا

اجماع کارشناسان این است که یکی از بزرگترین دلایل مشکلات پا، کفش های نامناسب و بی کیفیت است. امروزه مردم فقط به ظاهر خود اهمیت می دهند؛ نه اینکه بر روی انتخاب کفش های سازگار و سالم با پاها تمرکز کنند. با این حال، پاهای ما وظیفه حمایت از کل بدن ما را بر عهده دارند و پیاده روی منظم هر روز می تواند ۱۰۰۰۰۰ تن فشار به پای ما وارد کند. بهترین راه برای این ایمن بودن خرید کفش مردانه مناسب است. تخمین زده می شود که در یک عمر متوسط، ما از پاهای خود برای پیاده روی معادل پنج برابر محیط زمین استفاده می کنیم. با این حال، ما به ندرت به پا و کفش خود توجه زیادی فراتر از زیبایی می کنیم.
در واقع ممکن است کفش مردانه مناسب مهمترین موضوع لباس هر فرد باشد، زیرا هیچ نوع لباس دیگری نباید به این اندازه دقیق باشد و عملکردهای مکانیکی حیاتی مانند انتقال وزن بدن را انجام دهد. به غیر از ناراحتی فوری پا، کفش ناکافی یا نادرست ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در ناحیه ساق پا، زانو، باسن و کمر شود.

ابتدا پاهای خود را بیشتر بشناسیم

برای انتخاب کفش مردانه مناسب بهتر است در ابتدا پاهای خود را بهتر بشناسیم:

-هر پای ما شامل ۲۶ استخوان و ۳۳ مفصل است. آنها همچنین دارای بیش از ۱۰۰ تاندون، ماهیچه و رباط هستند.
-پاها بیش از سایر نقاط بدن دارای غدد عرق هستند. تقریباً ۱۲۵۰۰۰ غدد عرق در هر پا وجود دارد.
-اکثر مردم در طول عمر خود به طور متوسط ​​۱۷۷٫۰۲۷۸۴ کیلومتر پیاده روی می کنند.
-پاهای ما از سه قسمت اصلی پیشانی، میانی و پشت تشکیل شده اند:

*قسمت جلویی پا شامل انگشتان پا و فالانژها و همچنین پنج استخوان اتصال دهنده بلند است که به متاتارسال ها نیز معروف است.
*قسمت میانی پا جایی است که قوس پا در آن قرار دارد. شامل استخوان مکعبی، استخوان ناویکال و سه استخوان است.
*مچ پا که به استخوان تالوس نیز معروف است، وظیفه حمایت از استخوان های ساق پا و پاشنه پا را بر عهده دارد. پاشنه پا که به استخوان پا شناخته می شود، بزرگترین استخوان پای ماست.

تاثیر استفاده از کفش نامناسب بر سلامت بدن

تاثیر استفاده از کفش نامناسب بر سلامت بدن

برای سلامت بدن چه نوع کفشی را انتخاب کنیم؟

انتخاب کفش مردانه مناسب مهمترین نکته برای سلامت پا به شمار می آید. توصیه می شود کفش هایی که پا در آنها راحت است، نفس می کشد، عرق نمی کند و احساس سنگینی نمی کند را انتخاب کنید.
هنگام انتخاب کفش، ابتدا باید فعالیتی را که انجام می دهید در نظر بگیرید. اگر قرار است فعالیتی را انجام دهید که باعث ایجاد استرس در پا می شود، مانند دویدن، استفاده از کفش های اشتباه حتی می تواند باعث آسیب به پا شود.
در حین دویدن، حتماً باید کفش مردانه مناسب با ویژگی زیره ضربه گیر بپوشید و برای پیاده روی، کفش های پیاده روی را انتخاب کنید. مدل هایی که مخصوص فعالیت طراحی شده اند می توانند حداکثر راحتی و ایمنی را به شما وعده دهند، زیرا مخصوص حرکت و شکل پا در حین تمرین آماده شده اند.
هنگام انتخاب کفش، مطمئن شوید که انگشتان پای شما به قسمت جلویی کفش برخورد نمی کنند. کفش باید به آرامی در آغوش گرفته شود. مدل ها نباید پای شما را فشار دهند. نباید با گفتن “به هر حال باز می شود” کفش تنگ بپوشید یا سعی کنید کفشی گشاد را انتخاب کنید.
شما می توانید راحت ترین تجربه را با مدل های متناسب با اندازه پا، شکل پا، ورزش و شرایط فصلی به دست آورید. به عنوان مثال، باید به انتقال رطوبت و مجاری هوای مدلی که برای پیاده روی در روزهای گرم تابستان استفاده می کنید توجه کنید.
اگر به دنبال کفش مردانه مناسب برای استفاده روزانه هستید، مدل های انعطاف پذیر باید معیار انتخاب شما باشند. در مدل های مربوط به فعالیت در فضای باز، باید به دنبال ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب، محافظت در برابر رگ به رگ شدن پا باشید.
برای سلامت پا، باید مطمئن شوید که کفش از مواد با کیفیت ساخته شده است، هیچ گونه محتوای مضر ندارد و سیستم بالشتک که از پای شما پشتیبانی می کند برای آناتومی مناسب است.

ویژگی های کفش مردانه مناسب

یک کفش مردانه مناسب ویژگی های زیادی دارد. قیمت یک عامل مهم نیست؛ زیرا ممکن است یک کفش خوب ارزان تر از یک کفش نامناسب باشد. لزوما مارک های معروف تضمین کننده یک کفش با کیفیت نیستند. باید بررسی کنید که آیا کفش دارای ویژگی های زیر است یا خیر.

قابل تنظیم
کفش مردانه مناسب باید دارای بند باشد که بسته به نیازهای فردی امکان تنظیم را فراهم کند.

پاشنه مناسب
پاشنه کفش باید نرم و پایدار باشد و از حرکت عمودی یا افقی کفش جلوگیری کند. ارتفاع پاشنه کفش نباید زیاد باشد. در غیر این صورت، پاشنه و مچ پا ناپایدارتر شده و در نتیجه مستعد رگ به رگ شدن و درد در قسمت جلوی پا می شوند.

دارای فضای کافی
باید فضای کافی (اعم از عرض و عمق) در جلوی کفش برای انگشتان پا وجود داشته باشد. در طول پیاده روی معمولی، پای شما هم باز می شود و هم طول آن در هر جهت تا یک سانتیمتر افزایش می یابد. بنابراین، شما باید کفشی را انتخاب کنید که بلندتر از طول و عرض انگشت شست پا است.

دور انداختن کفش های فرسوده
کفش های خود را زیر نظر داشته باشید و چنانچه فرسوده شد دور بیندازید، زیرا اغلب برخی از عملکردهای اصلی خود را از دست داده است. ادامه دویدن با کفش های فرسوده، استرس و ضربه را بر پاها و مفاصل شما افزایش می دهد که می تواند منجر به آسیب های بیش از حد شود. پیشنهاد می شود که یک جفت کفش مردانه مناسب مخصوص دویدن هر ۵۰۰ تا ۶۵۰ کیلومتر تعویض شود.

جنس کفش بسیار مهم است
هرگز نباید به ظاهر شیک کفش توجه کرد. اولین چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد جنس کفش است. کفش مناسب سلامت را تهدید نمی کند. انتخاب یک کفش مردانه مناسب باید اولین معیار هنگام خرید کفش باشد.

کف کفش
زیره کفش یکی از مهمترین قسمت های کفش است. زیره نباید خیلی سفت باشد و هنگام راه رفتن باید انعطاف پذیری را با نیروی مناسب از محل مناسب نشان دهد.

توصیه های لازم در هنگام خرید کفش مردانه مناسب

برای خرید کفش مردانه باید به نکات زیادی توجه نمایید که برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

۱- در هنگام خرید طول و عرض هر دو کفش را بررسی کند، زیرا اندازه پاهای شما ممکن است متفاوت باشد.
۲- اگر می خواهید کفش مردانه مناسب پای خود را خریداری کنید هنگام تست کردن کفش بایستید، زیرا هنگام ایستادن و راه رفتن پاهای شما باز می شوند.
۳- کفش خود را در پایان روز خریداری کنید، زیرا پاهای شما به دلیل تورم در طول روز بزرگتر می شوند.
۴- کفش ها باید به خوبی روی پاشنه پا و انگشتان پای شما سوار شوند. بررسی کنید تا مطمئن شوید که پاشنه پا از پشت کفش بیرون نمی زند.
۵- در اطراف قدم بزنید تا مطمئن شوید کفش راحت است و روی پای شما قرار می گیرد.
۶- کفش را فقط بر اساس اندازه انتخاب نکنید. یک کفش سایز ۴۲ از هر مارک و استایلی ممکن است در مدل و سبک دیگری کوچکتر یا بزرگتر باشد. کفشی بخرید که مناسب پای شما باشد.
۷- کفشی را انتخاب کنید که تا حد امکان به فرم پای شما نزدیک باشد.
۸- پاهای خود را به طور منظم اندازه گیری کنید. با افزایش سن، اندازه پاهای شما نیز تغییر می کند.
۹- اگر کفش خیلی تنگ است، آن را نخرید. با گذشت زمان، پا ممکن است کفش را فشار داده یا کشش دهد تا مناسب کفش شود. اما این می تواند باعث درد و آسیب پا گردد.
۱۰- اگر یک پا بسیار بزرگ تر از پای دیگر باشد، می توان کفی را به کفش پای کوچک تر اضافه کرد.

راهنمای انتخاب کفش مناسب برای آقایان

راهنمای انتخاب کفش مناسب برای آقایان

بررسی انواع کفش مردانه 

کفش های مردانه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

کفش چرم مردانه

فرمول آشکارسازی استایل در لباس مردان کفش های شیک است. کفش های چرمی که برای لباس های کلاسیک مردانه ضروری هستند، بر جذابیت شما تأکید می کنند. اگر شما یکی از مردانی هستید که به استایل شما اهمیت می دهند، باید حداقل یک جفت کفش مردانه مناسب چرم داشته باشید که کاملاً با کت و شلوارهای شما ست می شود.

کفش کتانی مردانه

کفش های کتانی، یکی از محبوب ترین مدل ها در طرح های مردانه، هم در لباس های ورزشی و هم در کارهای روزمره محسوب می شود. اگر می خواهید از کفش های راحت استفاده کنید تا استایل روزمره و هوشمند خود را تکمیل کنید، می توانید کفش مردانه مناسب تک رنگ را زیر کت بلوز، ژاکت یقه اسلیو و شلوار انتخاب کنید.

کفش پیاده روی مردانه

کفش های مخصوص پیاده روی مخصوص شرایط طبیعی طراحی شده اند و می توانید از آنها برای پیاده روی های طولانی در طبیعت لذت ببرید؛ بدون اینکه راحتی خود را از دست بدهید.

کفش ورزشی مردانه

کفش های ورزشی مردانه که برای تمرینات طولانی مدت طراحی شده اند، مناسب افرادی هستند که با برداشتن وزنه و افزایش عملکرد با ساختار پاشنه ارگونومیک خود ورزش می کنند.

کفش مردانه زمستانی

امسال نیز رنگ غالب در کفش های زمستانی مشکی است. جزئیات چرمی و زیره های راحت با طرح های متفاوت فضایی اسپرت به لباس های زمستانی می بخشد. چکمه های جیر، یکی از نقش های اصلی در مد کفش مردانه مناسب زمستان، همچنان جایگزینی برای لباس های کلاسیک است. کفش های چرمی ضمن تکمیل زیبایی شما در ماه های زمستان، استایل شما را با بافت منحصر به فرد خود تکمیل می کنند. کفش های فصلی با کفی راحت و طرح های توری بالا به چشم می آیند. طرح هایی که در آنها مواد مختلف مانند جیر و نبوک با هم استفاده می شوند، از جمله جایگزین های مفید هستند؛ زیرا با سبک های مختلف لباس سازگار هستند.

آیا کفش سایز استاندارد می پوشید و هنوز مشکلی دارید؟

در اینجا مهمترین قسمتی است که در آن به کمک نیاز دارید. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، برخی تغییرات در پا به دلیل تغییرات در بدن به دلیل ژنتیک، ضربه، پوشیدن طولانی مدت کفش های اشتباه ایجاد می شود. ممکن است مشکلاتی در قوس های موجود در پا ایجاد شود، ممکن است در رباط های ماهیچه هایی که پای ما را نگه می دارند، مشکلاتی ایجاد گردد یا تغییر شکل هایی رخ داده باشد. این افراد ملزم به استفاده از کفش های طبی تولید شده علاوه بر ویژگی های استاندارد کفش هستند.
کفش مردانه مناسب طبی توسط برخی از شرکت ها تولید می شود. در حقیقت، بخش بسیار زیادی از جامعه بدون اطلاع از این کفش ها خریداری می کنند. در حقیقت، این شرکت های بزرگ بر اساس این مشکلات کفش هایی با ویژگی های خاص تولید می کنند. متأسفانه در کشور ما، همه کفش های طبی در قفسه ها صف آرایی شده اند و مشتریان تنها با نگاه به رنگ و شکل، آنها را می خرند. در حالی که بهتر است این کار توسط یک متخصص و با معاینات لازم صورت بگیرد.

نقش کفش در سلامتی بدن

نقش کفش در سلامتی بدن

سخن پایانی

موضوع انتخاب کفش یک موضوع بسیار مفصل است. در این مقاله سعی کردیم به تاثیر انتخاب کفش مردانه مناسب بر سلامتی بدن بپردازیم. توصیه می کنیم در انتخاب کفش خود بیش از اینها اهمیت بدهید؛ چرا که قلب دوم شما را حمل می کند. پس به فکر سلامتی خود باشید. مادو کفش یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی خرید کفش با بهترین کیفیت و قیمت می باشد و شما می توانید از خرید کفش به صورت عمده و هم به صورت تکی از این فروشگاه داشته باشید. بهترین محصولات را تنها از ما بخواهید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*